free responsive website templates

 

 

Taxandria Triathlon

Trainingen

In onderstaand schema vind je de momenten waarop je kunt trainen. Per activiteit zie je waar en hoe getraind wordt en wat je nodig hebt. 


Zwemtrainingen:

    1. Trainster: Wendy Dorrestijn.
    2. Vereisten: zwemdiploma.
    3. Benodigdheden: zwemkleding, zwembril en badmuts. Voor openlucht trainingen is een wetsuit handig bij m.n. lage watertemperaturen in het         voor-, en najaar. Eventueel een plank, pull buoy, flippers of paddles.

Locatie(s):
* overdekt zwembad Optisport Den Donk, Sportlaan 12, 5062 JK in Oisterwijk (https://optisport.nl/locaties/donk)
(Bij binnenkomst aanmelden bij de tafel van OZC '57)

* openlucht zwembad Het Staalbergven, Vennelaan 8, 5062 SR in Oisterwijk
* openlucht zwemplas De IJzeren Man, Boslaan 49, 5263 NX in Vught (https://ijzerenman.nl/)



Fietstrainingen:

Locatie: start bij Taxandria Atletiek op Sportpark Gemullehoeken, Vennelaan 7 in Oisterwijk en terugkeer op hetzelfde startpunt. Vanaf april tot half september wordt er bij daglicht buiten gefietst in de omgeving van Oisterwijk. De route wordt bepaald door de trainer. De vaste routes kunnen worden gecombineerd met korte looptrainingen om wissels te oefenen .
Buiten het seizoen zijn mountainbiken of een rollerbank een goed alternatief. Zo leer je techniek en train je op snelheden.
    1. Trainster: de kopgroeprijders zijn nog in opleiding.
    2. Vereisten: bekend met de Nederlandse verkeersregels en in staat om 1 uur aaneengesloten te fietsen .
    3. Benodigdheden: racefiets, verplichte fietshelm, fietskleding, reparatie-set met reserveband, eventueel verlichting, eten en drinken.         In groepstrainingen is een opzetstuur niet toegestaan ivm de veiligheid.


Looptrainingen:

Locatie: atletiekbaan van Taxandria Atletiek op Sportpark Gemullehoeken, Vennelaan 7 in Oisterwijk en in het omliggende bos. De baantrainingen worden verzorgd door de trainers van Taxandria Atletiek. Daarbij wordt getraind op techniek en snelheid, maar ook duurvermogen. De gemiddelde afstand per training varieert naargelang het niveau van de deelnemers .
1. Trainers: Erwin van de Lisdonk, Joop Jaboer, Jan van de Pas, Karin Ketelaars-Wouters, Bart Kreeberg en Erik Werger .
2. Vereisten: minimaal in rustig tempo 10 minuten aaneengesloten hardlopen.
3. Benodigdheden: loopschoenen (aangemeten door deskundigen), loopkleding, kleding voor na afloop en eventueel eten en drinken.

  Ma Di Wo Do VrZa Zo
Zwem overdekt18u15-19u00 20u05-21u00                                  
Zwem openlucht    n.t.b.  
Fiets       9u30-11u00
Loop19u15-20u1519u45-20u45

(gevorderden)
09u00-10u00 en

19u15-20u15
   09u15-10u30 

VOLG ONS!